Kurs TRENERSKI STEAM+ to propozycja Fundacji Szkolnej skierowana do nauczycieli, którzy posiadają już solidne podstawy w obszarze edukacji STEAM i chcą rozwijać swoje kompetencje trenerskie. Program przygotowuje do prowadzenia szkoleń, pomagając zdobyć narzędzia i umiejętności potrzebne do inspirowania innych pedagogów w kreatywnym łączeniu nauk ścisłych, technologii, inżynierii, sztuki i matematyki w pracy z uczniami.
Rejestracja na Kurs Trenerski STEAM+ trwa od października do listopada 2024 roku.
Warunkiem przystąpienia do Kursu Trenerskiego STEAM+ jest ukończenie kursów: STEAMowe ABC i STEAMowe PRO.
W 5 modułach lekcyjnych oferujemy kompleksową wiedzę i praktyczne wskazówki dotyczące:
Warunkiem rejestracji na Kurs Trenerski STEAM+ jest ukończenie kursu podstawowego STEAMowe ABC oraz ukończenie rozszerzenia kursowego STEAMowe PRO, uwzględniającego pełen zestaw kompetencji wymaganych do uzyskania kwalifikacji „Wspieranie uczenia się dzieci i młodzieży z wykorzystaniem podejścia STEAM”.
Kurs Trenerski STEAM+ to kilkumiesięczny, zaawansowany kurs, który przygotuje Cię do prowadzenia szkoleń dotyczących nauczania w podejściu STEAM.
Co wyróżnia Kurs Trenerski STEAM+?
Uniwersalność
Kurs obejmuje szeroki zakres tematyczny, który pozwala na praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy na dowolnym przedmiocie oraz każdym etapie edukacyjnym.
Doświadczenie
Podczas kursu uczestnik będzie miał okazję zaplanować, zrealizować i podsumować interdyscyplinarny projekt STEAM, zdobywając cenne doświadczenie w praktyce.
Spotkania online
W trakcie kursu uczestnik weźmie udział w interaktywnych spotkaniach online, prowadzonych przez trenerów-ekspertów, co stworzy możliwość bezpośredniego kontaktu i wymiany wiedzy.
Budowanie społeczności
Dołączenie do zamkniętej grupy na Facebooku może stać się fundamentem dla powstania społeczności nauczycieli i edukatorów, którzy wspólnie czerpią inspiracje i współpracują przy realizacji projektów w duchu STEAM.
Nowe kompetencje
Kurs daje uczestnikom szansę rozwoju umiejętności trenerskich, umożliwiając im prowadzenie szkoleń w zakresie innowacyjnych metod nauczania opartych na podejściu STEAM.
Autorzy kursu
Zyta Czechowska
Nauczycielka Roku 2019. Współautorka książki „Jak nie zgubić dziecka w sieci?”. Absolwentka UAM w Poznaniu, na kierunku pedagogika specjalna, od 25 lat terapeuta i nauczyciel w szkole specjalnej. Pasjonatka nowoczesnych technologii. Współautorka projektu sieci współpracy nauczycieli „SPEcjalna edukacja cyfrowa” i autorka wielu branżowych publikacji. Laureatka ogólnopolskich konkursów edukacyjnych. Prowadzi warsztaty i szkolenia Rad Pedagogicznych. Współprowadzi bloga edukacyjnego www.specjalni.pl. Ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli. Trenerka Cyfrowego Dialogu i programu #SuperKoderzy w zakresie programowania i TIK. Należy do społeczności Superbelfrzy RP. Trenerka Umiejętności Społecznych. W 2017 r. otrzymała Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej za szczególne osiągnięcia edukacyjne i wychowawcze. Trenerka Asów Internetu i Fundacji Szkoły z Klasą. Posiada tytuł Microsoft Innovative Educator Expert, nadawany przez firmę Microsoft najbardziej innowacyjnym nauczycielom na świecie. Jest czynną Ambasadorką programu eTwinning i Genially Polska. Ambasadorka Dell Technologies. Członkini Rady Programowej Fundacji Orange.
Mariola Fik
Z wykształcenia bibliotekarka, nauczycielka w praktyce, edukatorka i trenerka. Na co dzień łączy pasję majsterkowania z zagadnieniami z zakresu modelu STEAM, myślenia projektowego i książkami. Ukończyła kurs trenerski oraz posiada certyfikat moderatorki Design Thinking. Została wyróżniona wpisem na listę 100 osób szczególnie zasłużonych dla rozwoju kompetencji cyfrowych (2018). Od lat związana ze Stowarzyszeniem Cyfrowy Dialog. Autorka licznych materiałów edukacyjnych (w tym koncepcji i scenariuszy modułu Sztuczna Inteligencja dla robota Photon) oraz prelegentka konferencji. Jako trenerka uczestniczy (lub uczestniczyła) m.in. w projektach: Informatyka bez Granic, Zaprogramuj Przyszłość, Amazon STEM Kindloteka, Solve for Tomorrow.
Małgorzata Taraszkiewicz
Nauczycielka akademicka Wydziału Psychologii UW. Założycielka CODN (dziś ORE), redaktorka naczelna wydawnictw ODN i kierowniczka Pracowni Informacji Pedagogicznej oraz koordynatorka wielu projektów międzynarodowych i krajowych (m.in. Nowa Szkoła, Sierra-Peie). Prezeska Europejskiego Stowarzyszenia Psychologów i Pedagogów Szkolnych (2015-2018). Członkini OSKKO. Autorka ponad 60 książek, poradników, pakietów edukacyjnych dotyczących bezpieczeństwa w szkole, sytuacji kryzysowych, efektywnego uczenia się, siły i odporności psychicznej. Autorka baterii testów psychometrycznych do diagnozy stylu uczenia się uczniów.
Tomasz Ordza
Nauczyciel przedmiotów Science w Szkole Podstawowej im. Kazimierza Nowaka w Dąbrówce. Podróżnik preferujący długie wędrówki górskie i jazdę na rowerze. Intryguje go ekologia, inspiruje Szymborska, a jego marzenia to zwiedzenie i doświadczenie Ameryki Południowej oraz spędzenie przynajmniej jednego dnia w prawdziwym Hogwarcie. Stara się, aby jego uczniowie byli świadomymi obywatelami, myśleli globalnie, działali lokalnie i uśmiechali się do otaczającego świata. Ma szczęście w życiu, ponieważ lubi to co robi!
Michał Szczepanik
Nauczyciel dyplomowany biologii i edukacji dla bezpieczeństwa w szkole podstawowej w Poczesnej i w Starczy. Trener zaangażowany w działania Centrum Edukacji Obywatelskiej. Współuczestniczył w tworzeniu obudowy merytorycznej kursu internetowego E-podręczniki do kształcenia ogólnego, ekspert merytoryczny w Wydziale Otwartych Zasobów Edukacyjnych ORE. Autor kilkudziesięciu publikacji, m.in. w programach „Akademia Uczniowska”, „Aktywna Edukacja”, „Wzór na rozwój”, „W świat z klasą”. Autor obudowy dydaktycznej do biologii i przyrody w programie Modelowa Szkoła Ćwiczeń w Szczecinku. Prowadził warsztaty i webinary dla Centrum Nauki Kopernik i Centrum Nauki Experyment. Jako praktyk zajmuje się upowszechnianiem oceniania kształtującego w szkołach.