Misją projektu STEAMowe ABC jest zmiana w systemie edukacji, która już od szkoły podstawowej umożliwi przekazywanie uczniom kompetencji niezbędnych do odnalezienia się na rynku pracy w przyszłości.

Celem Fundacji Szkolnej jest stworzenie programu rozwoju kompetencji edukacyjnych nauczycieli w zakresie modelu STEAM.

nauczycielka z dziećmi podczas zajęć

Co zyska szkoła dzięki projektowi?

Twórcy projektu STEAMowe ABC

logo Fundacji Szkolnej

ORGANIZATOR PROJEKTU
I PODMIOT WSPÓŁFINANSUJĄCY

Fundacja Szkolna obecna jest na rynku oświatowym od 34 lat. Od początku jesteśmy prekursorami w stosowaniu nowoczesnych metod i trendów w edukacji. Pracujemy projektami i jesteśmy nastawieni na aktywne zdobywanie wiedzy przez uczniów, a nie bierne jej przyswajanie. Już od zerówki uczymy myślenia, zadawania pytań oraz pracy w grupie. Stawiamy na edukację przez praktykę i doświadczanie. STEAM naturalnie wpisuje się w nasze podejście do edukacji i metody dydaktyczne.

logo

GRANTODAWCA

Grantodawcą projektu jest The VELUX Foundations. Duńskie fundacje Velux (Villum Fondeni VELUX Fonden) – powołane do działania w latach 70. i 80. przez inż. Villuma Kanna Rasmussena, założyciela firmy VELUX – przyznają granty w dziedzinie nauki, ochrony środowiska, rozwoju społecznego i kultury, zarówno w Danii, jak i poza jej granicami. W 2018 roku ruszył nowy program grantowy, którego celem jest wspieranie edukacji zawodowej w Polsce. Jest on odpowiedzią Fundacji VELUX na potrzeby związane z efektywną edukacją zawodową młodzieży, dostosowaną do dynamicznie zmieniającego się rynku pracy.

Piotr Piasecki

koordynator projektu STEAMowe ABC

Ekspert w zakresie marketingu i komunikacji biznesowej. Praktyk biznesu z wieloletnim doświadczeniem w realizacji dużych przedsięwzięć marketingowych, zarówno autorskich, jak i z punktu widzenia zleceniodawcy-klienta oraz agencji. Doświadczenie zawodowe zdobywałem m.in. w polskich i międzynarodowych instytucjach edukacyjno-szkoleniowych, takich jak: Open Society New York, Instytucie Rozwoju Biznesu oraz spółkach komercyjnych, tworząc w nich struktury i procesy marketingowe. Jestem dumny z projektu „Let’s Lem”, którego jestem współautorem, a który zrealizowałem we współpracy z Instytutem Lema. Przedsięwzięcie to udowodniło, jak ogromne pokłady kreatywności drzemią w dzieciach i młodzieży.