Dlaczego dzieci boją się matematyki – i jak to zmienić?
Matematyka bywa jednym z najbardziej stresujących przedmiotów w szkołach. Strach przed liczbami, wzorami czy równaniami prowadzi często do unikania matematyki, a w konsekwencji – ograniczenia zainteresowania przedmiotami ścisłymi. Dlaczego tak się dzieje? I jak wykorzystać założenia metodologii STEAM, by zredukować…
Problem-based learning, czyli rozwiązywanie realnych problemów z metodologią STEAM
Zmiany w edukacji zachodzą cały czas i niezależnie od tego kto i jak je wprowadza, przyświeca im jedno hasło: „nauka musi być bardziej związana z realnym życiem”. Nawet jeśli mamy różne oceny odgórnie wprowadzanych zmian, z tą mantrą nie sposób…
Nowoczesny mentoring: Wsparcie młodych w obliczu wyzwań współczesnego rynku pracy
Kiedy kilkanaście lat temu zaczynałem pracę jako mentor, był to najmniej znany w powszechnej świadomości zawód pomocy bezpośredniej. Od dawna można było szukać pomocy u psychologa lub terapeuty, a coaching wchodził wtedy do Polski tryumfalnie i wielu…
Od pasji do odkryć – dr Masayuki Wada o edukacji i przyszłości młodych naukowców
Dr Masayuki Wada to wybitny fizyk doświadczalny, adiunkt w Centrum Naukowo-Technicznym Astrofizyki Cząstek (AstroCeNT) przy Centrum Astronomicznym im. Mikołaja Kopernika Polskiej Akademii Nauk w Warszawie. Jego badania skupiają się na rozwoju ultraczystych fotodetektorów opartych na fotopowielaczach krzemowych,…
Bożonarodzeniowa magia w edukacji STEAM
Wyobraźcie sobie salę lekcyjną, w której nauka splata się z magią świąt, a dzieci odkrywają fascynujący świat nauki, technologii i sztuki, jakby były w pracowni samego Świętego Mikołaja. Boże Narodzenie to idealna okazja, by wyjść poza tradycyjne zajęcia…