Maszyna, która wszystko utrudnia
Zajęcia, na których uczniowie mogą wykazać się kreatywnością, logicznym myśleniem i współpracować, to kwintesencja edukacji STEAM i kształtowania kompetencji przyszłości. Toteż budowanie jak najbardziej skomplikowanej konstrukcji, która wykona proste zadanie, to idealny pomysł na zajęcia w tym duchu. Konsultantka…
Amerykanie przestali być innowacyjni, czyli skąd się wziął STEAM?
W jaki sposób zapewnić konkurencyjność oraz innowacyjność gospodarki i nie zostać wyprzedzonym przez dynamicznie rozwijające się kraje jak np. Chiny? To pytanie zadali sobie naukowcy w Stanach Zjednoczonych na początku lat 2000. Świat gna do przodu. Jeśli nie masz pomysłów na nowe…
Od kanapki do robotyki – przygody z programowaniem
Wielu osobom programowanie kojarzy się z czymś tajemniczym i skomplikowanym. Jednak w praktyce okazuje się, że programowanie to nic innego, jak wydawanie poleceń i instrukcji (w formie jakiegoś kodu/języka programowania) tak, by zrealizować zadanie/osiągnąć cel. A przecież instrukcje i polecenia…
Rozwój kompetencji nauczycieli – od surowego wykładowcy do przewodnika odkrywcy
W obliczu wyzwań, jakie stawia przed nami współczesna edukacja, kluczowym elementem skutecznego nauczania staje się rozwój kompetencji nauczycieli. Jak klarownie systematyzuje prof. Strykowski, kompetencje nauczycieli postrzegać należy na 10 różnych płaszczyznach: 1. Kompetencje merytoryczne:…
Cykl Kolba – prosty sposób, by dzieci uczyły się skutecznie i z zapałem
Według amerykańskiego profesora Davida A. Kolba jedynym skutecznym sposobem zdobywania wiedzy jest nauka przez doświadczenie. W jaki sposób stworzyć uczniom takie warunki, by mogli rozwijać się w naturalny dla człowieka sposób? Czy zastanawiałeś/aś się kiedyś,…