Wyzwanie cyfrowe w szkołach: czy nauczyciele są gotowi na AI?
Współczesny krajobraz edukacyjny stoi przed wyzwaniami, które mogą jednocześnie budzić niepokój, ale i inspirować. Pośród rosnących oczekiwań wobec systemów edukacyjnych na całym świecie, technologia, a w szczególności sztuczna inteligencja (AI), wyłania się jako potężne narzędzie zdolne…
Nowoczesny nauczyciel, czyli kto? Jakich kompetencji potrzebujemy, by wygrywać na edukacyjnym froncie XXI wieku?
Nowoczesny nauczyciel stoi przed wyzwaniami, jakie niesie ze sobą dynamicznie zmieniający się świat oraz rosnące oczekiwania wobec edukacji. W XXI wieku od nauczycieli oczekuje się nie tylko przekazywania wiedzy, ale również rozwijania u uczniów umiejętności niezbędnych do odnalezienia się w przyszłej…
Edukacja w Obliczu AI: Przygotowanie Młodzieży do Technologicznego Świata Pracy
Współczesny świat edukacji stoi u progu zmian, które niesie ze sobą czwarta rewolucja przemysłowa. W czasach, gdy technologia przeobraża każdy aspekt życia codziennego, niezbędne staje się dostosowanie metod nauczania do zmieniających się realiów rynkowych i technologicznych.…
Podstawy AI nie tylko na informatyce
Sztuczna inteligencja trafiła pod strzechy. Nie jest już ona jedynie mglistym pojęciem zarezerwowanym dla informatycznych geeków. Z jednej strony – nadal często pojmujemy ją jako czarną skrzynkę, narzędzie, którego działanie nie do końca jest dla nas zrozumiałe.…
W edukacji nie ma magicznej różdżki. Dlatego zamiast na kolorowe obietnice, stawiajmy na zbadane efekty — rozmowa z dr Tomaszem Gajderowiczem
Z doktorem Tomaszem Gajderowiczem, zastępcą dyrektora Instytutu Badań Edukacyjnych rozmawialiśmy w Campusie Google for Startups podczas organizowanej przez Fundację Szkolną Konferencji Eksperckiej I4E: Innovations 4 Education. Nasz rozmówca podniósł w trakcie wydarzenia temat badań…